tisdag 11 mars 2008

Råd & Rön

Igår kände jag mig lite vilsen så jag ringde och bad pappa dela med sig lite av sin visdom. Jag tänkte att han måste ha massor av erfarenheter att dela med sig av när det kommer till livets berg-och-dalbana. Jag har ju ändå passerat 30 och han har ännu inte satt mig ner och berättat ett och annat om livet för mig.

"Hur menar du?" frågade pappa.
"Jamen, har du inga viktiga saker som du vill att jag ska bära med mig ut i livet?"
"Näeh... inte vad jag kan komma på. Som vadå?"
"Det vet väl inte jag. Det är ju du som ska leda mig."
"...det tror jag inte."
"Nehe, inga råd till din äldste son alltså?"
"Nej... men jag har två visdomständer."
"... "
"Kommer du förbi i helgen och hjälper mig installera skrivaren."
"Ja, pappa..."

Livet är bakvänt.
Tack för all din oändliga visdom du fullkomligt öser över mig, far.

Inga kommentarer: