onsdag 19 mars 2008

Gör mig hel

Jag har länge känt mig som en halv människa. Som att något fattas. En motvikt mot min egen person. Ett Yin mot mitt Yang. Och nu har jag äntligen insett vad jag saknat.
Jag behöver en dödsfiende. En Nemesis.
Jag vet inte riktigt hur man går till väga för att skaffa en, men jag ska höra med grannen rakt över gatan. Han som alltid står och stirrar surt bakom sina gardiner på alla som passerar. Han är ju liksom redan igång. Plus att det känns smidigt att ha honom på nära håll. Jag återkommer med uppdatering i ämnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag kom till den här bloggen med en mission, men med tanke på inlägget så lägger jag upp det på ett lite tjusigare sätt.

Det vore hemskt vänligt av dig om du kunde meddela mig vart jag ska skicka kulturpriset. Typ bums, annars går det någon annanstans. Maila mig på lena.johanna.mattsson@hotmail.com

Anton sa...

Då får jag ta tag i detta så fort jag är tillbaks.
Man vill ju inte missa sitt kulturbidrag bara för att man missar sista anmälningsdagen.