måndag 7 april 2008

Nemesis - Del 4

Ikväll när jag kom hem efter mitt träningspass och stod och stretchade utanför porten till huset jag bor i, såg jag hur gardinen hos min sura granne rakt över gatan gled åt sidan och plötsligt stod han där och stirrade på mig. Jag stannade sakta av i mina rörelser, reste mig och stirrade tillbaka. Jag vet inte hur länge vi stod där och stirrade på varandra men det kändes som en evighet. Tillslut lyfte han sitt beniga finger och pekade på mig och hans ögon smalnade. Trots att luften var ganska kylig och stilla så vibrerade den av spänningen. Tillslut passerade en mindre lastbil och blockerade sikten för ett ögonblick. När lastbilen passerat var han borta.

Underbart! Jag antar att lapparna om att han äter barn och dyrkar djävulen, som jag satte upp i hans trappuppgång, börjat göra susen.

Inga kommentarer: