onsdag 20 februari 2008

Och glöm inte att det är jag som ställer frågorna

När vi i släkten spelar Trivial Pursuit, vilket händer en gång om året på juldagen, så är det naturligtvis roligt att få briljera med sina kunskaper och vinna hela klabbet. Men faktum är att det absolut roligaste jag vet är att få läsa frågorna. Att få spänna ögonen i den som ska svara och lätt överlägset fråga "Är det ditt slutgiltiga svar?" och se sådär självklar ut.
Jag vet egentligen inte varför jag tycker att det är så roligt. Antingen gillar jag ljudet av min egen röst, gillar makten att vara den som just då har full kontroll eller så är det så att jag i smyg alltid velat vara Magnus Härenstam.

4 kommentarer:

Anton sa...

Ja! Jag vet att Magnus egentligen alltid sa svaren, men i min värld så är han THE Mr Frågesport.

Kjell Tina sa...

samma här! läsa är roligast, då känner man sig smart.

Anonym sa...

Goddag! Jag har äran att berätta att du är nominerad till K-laz - bloggstipendium! Detta är ett vandringspris, och för tillfället är det jag som håller i stafettpinnen, och agerar enfaldig domare. Jag har lagt upp lite mer info om saken på min blogg, och du är även varmt välkommen att nominera egna förslag.

MVH / Lena www.lenalane.blogg.se

Anonym sa...

Haha...jag ÄLSKAR att läsa frågorna när jag spelar TP. Jag nästan beklagar att jag inte får läsa mina egna.

www.metrobloggen.se/sparkling