fredag 9 maj 2008

Dags att dela ut kulturbidrag

Dags för K-Laz Kulturbidrag™ för arma bloggare att vandra vidare.
Förutom den fantastiska äran utdelas även ett kulturstöd på 200 riksdaler. Ett utmärkt sätt för fattiga kulturarbetare att få sig ett ordentligt mål mat och en öl, eller kanske en glass.

Kulturbidraget instiftades av K-Laz i december 2007 och har sedan dess blivit en vandringspokal bland mindre bemedlade men ack så givmilda bloggare.

Tidigare vinnare av kulturbidraget:
Fredagslistan
TRIVIALIA
Försök att inte se så snygg ut
Tabula rasa
Enkelriktat

Nu behöver jag DIN hjälp att föra kulturbidraget vidare. Tipsa om en skön, rolig, givande, stark, fyndig, djup eller galen blogg som du anser vara värd denna ära. Och eftersom vi i kulturbidragssfären hatar jantelagen så går det alldeles utmärkt att tipsa om sig själv. Lämna ditt tips, länk och motivering i kommentarerna nedan.

8 kommentarer:

Alex sa...

Jag tycker att umekillen som skriver bloggen http://buster.blogg.se/ ska få kulturpriset den här gången!

Brorsan sa...

Jag tycker jag förtjänar det. Jag har drivit bloggen "Brorsan" i princip helt själv, i snart ett år, trots att jag delar den med min bror och därför borde skriva typ hälften av inläggen.

Det värsta är att han fortfarande får cred för att ha en bra blogg.
Vi skriver ju inte under våra inlägg, det kom vi överrens om i början. Folk har trott att mitt lyckade inlägg har varit min brors. Det är han som har fått tjej på det här, inte jag.

Han skyller på att han inte riktigt kan blogga, att han inte skriver på det sättet. Not, säger jag. Till råga på altt detta, nu startar HAN till och med en ny egen blogg på Kuriren.com och där kan han helt plötsligt blogga.

Tänk er att täcka upp för två - det är jobbigt i fotboll, i musik, i sociala sammanhang och det har blivit det även på webben för mig.

Medan han levt livet med alla dess fördelar.

Samtidigt har jag kunnat hålla hög kvalité på inläggen och lyckats hålla läsarkretsen nöjd.
Förtjänar inte jag ett stipendium för mitt arbete?

Jag är dessutom pank för första gången på två år. Mina 52 kronorna på kontot kan jag inte ta ut och jag köpte upp mina sista mynt (1 och 50) på en dålig godis i torsdags.

Medelklassman sa...

Jag skulle vilja nominera den fantastiska bloggen "En man med ett skägg".

http://kulturarbete.blogspot.com/

Välskriven, annorlunda och en källa för enorm upplysning om flydda tider.

Dessutom ska bloggarn bygga nytt kollektiv i Malmö. Bara det, kollektivt boende, är värt 200 spänn. För sveda och värk om inte annat.

Kjell Tina sa...

men om alla andra ska få, så borde jag också få. min blogg suger, men jag skriver ändå för en skara glada läsare. http://fattatanken.blogspot.com

ps. jag går minus på mitt konto varje månad och äter mackor everyday till middag, om jag inte snatti nåt på coop. ds

Anonym sa...

Ett kulturpris på mitt huvud skulle tillföra mitt liv mening, för att inte tala om meningar och ord. Så jag tipsar om mig själv: www.metrobloggen.se/sparkling

Johanna sa...

Ok, jag vill också hemskt gärna ha det. Jag är fattig och behöver köpa böcker (fast alla fattar ju att det är för ärans skull man vill ha det. Det finns liksom bibliotek).
http://dekadensmagasinet.blogspot.com
Och om inte jag får det tycker jag att Onekligen ska ha det:
http://onekligen.blogspot.com

Anonym sa...

Håller med Alexandra, klart jag borde vinna, jag måste betala för en sak som...gick sönder...flera tusen kronor faktiskt!

Anonym sa...

Jag tycker att bloggen "Dagdrömmeri" www.dagdrommeri.blogg.se ska få priset.

Det liknar inte någon annan blogg, den har en personlig stil och det är alltid skrivit med en komisk twist.